Rideg Sándor: Indul a bakterház

24 jan

molyos adatlap

Olvastam: 2016. január
könyvtári

———————————————

Fülszöveg:
Csaknem kész lett a fejés, mikor varrótűt döftem a Riska hasába. A tehén erre úgy
elrúgta a banyát, hogy én azt hittem angyallá változott, mert kirepült az istállóajtón,
neki a köcsögfának. A köcsögfa rádőlt a talicskára, legalul meg a banya nyújtogatta fölfelé a lábát. Virtigli égszakadás, földindulás volt ez. A ténsasszony rendesen visítozott, ahogy szokott, ha valami baja esett:
-Jaj, jaj, végem van! Végem van, jaj, végem van!…
-Ne kurjássz! – mondom a ténsasszonynak. De ő csak egyre azt hajtogatta, hogy vége van, és csak kurjászott, mintha fizetést kapott volna érte…

l

Rövid vélemény:
Egy elég alapműnek számító könyv ez Rideg Sándortól, melyből filmet is készítettek. Paraszti környezetben játszódó, főleg vígjátéknak nevezhető történet ez, mely sokak számára humoros, vidám perceket szerezhet. Kár, hogy nálam ez valamiért nem így jött le.

l

Kicsit hosszabban, esetleg picit spoileresen:
Ahogy néztem a molyos értékeléseket utólag, úgy láttam, hogy eléggé elkülönülnek, mégpedig kétféleképpen a könyvről szóló vélemények. Elég egyszerű a szitu: vannak akik rengeteget nevetnek rajta és vannak olyanok, akik csalódtak benne vagy nem jött át nekik ez a fajta poénos könyv, nem tudtak(vagy alig tudtak) nevetni rajta.
Én az utóbbiakat képviselem, szóval sajnálatos módon ez a magyar történet engem nem igazán tudott megnevettetni. A vidám percek, órák helyett én minél hamarabb le akartam tudni és bosszankodtam nem egyszer az idegesítő, ostoba szituk, szereplők miatt. Kis pozitívum, hogy a paraszti beszédet el tudtam fogadni nagyjából, nem igazán zavart olvasás közben. De nagyjából csak olyan szinten, hogy nem foglalkoztam vele, hogy így van írva.
A belőle készült filmről szólva pedig szerintem érthető, hogy így nem igazán volt kedvem megnézni. De ennek ellenére azért csak látni akartam belőle valamennyit, hogy egyáltalán kb milyen lehet, így youtube-on nézelődtem kicsit. Egy rövid, pár perces összevágást néztem meg a filmből, de sajnos ez se győzött meg.

l

Értékelés:
5/2

l

Utószó:
Szóval ennyi. Sajnos ez a könyv számomra nem hozott vidám perceket, pedig örültem volna neki, tényleg! Egyszerűen nem az én világom, nem nekem szólt, így nem is tudtam egyáltalán élvezni.

————————————–

—————————————————–

Vélemény, hozzászólás?

